Witaj,

jeśli trafiłeś na moją stronę, prawdopodobnie oznacza to, że potrzebujesz pomocy w zakresie zmiany swojego stylu życia lub chcesz zaszczepić tą ideę w swojej firmie . Jako dietetyk kliniczny, specjalistka ds. żywienia postrzegam ten problem szerzej  łącząc kwestie zdrowego żywienia z pozostałymi obszarami zdrowego trybu życia tworząc autorskie, kompleksowe programy zdrowotno-żywieniowe dedykowane zarówno dla klientów indywidualnych jak i dla pracowników firm.

Dieta

Pojęcie „dieta” kojarzy się głównie z tymczasową zmianą sposobu odżywiania, zazwyczaj w celu redukcji masy ciał. „Dieta” jest natomiast sposobem odżywiania, ważnym elementem stylu życia, od którego w dużym stopniu zależy nasze zdrowie.

Psychodietetyka

W utrwaleniu nawyków żywieniowych, a także w wyjaśnianiu związków między pożywieniem a emocjami pomaga psychodietetyka – dziedzina łącząca wiedzę z zakresu żywienia i zdrowia z wiedzą psychologiczną. Jako psychodietetyk online pomagam pacjentom odnaleźć oraz utrzymać motywację do zmian nawyków żywieniowych oraz wyjaśniam związki pomiędzy emocjami a jedzeniem.

Jedzenie pod wpływem emocji

Dziś, kiedy mamy niemal nieograniczony dostęp do pożywienia, spożywamy pokarmy nie tylko w celu zaspokojenia głodu fizycznego – również aby zaspokoić głód emocjonalny, wynikający ze stresu, złego lub dobrego nastroju, z przyzwyczajeń a nawet z powodu nudy. Jedzenie pod wpływem emocji może stanowić poważną przeszkodę we wdrażaniu nowych nawyków żywieniowych, jednak dzięki psychodietetyce i jej narzędziom można skutecznie pokonać ten problem.

Zapraszam serdecznie na konsultacje również w formule online

DIETETYK KLINICZNY ŁÓDŹ

Zmiany nawyków żywieniowych są dla Ciebie problemem?

Odchudzanie nie musi być koszmarem, a powrót do wagi czyli tak zwany efekt jo-jo nie jest nieuchronny. Bardzo wiele zależy od tego czy zaczniemy inaczej niż dotychczas myśleć o naszym pożywieniu. Na drodze do osiągnięcia upragnionej sylwetki, poprawy relacji z jedzeniem, polepszenia stanu zdrowia czy samopoczucia pojawiają się liczne przeszkody, ale większość z nich wynika z naszego nastawienia i utrwalonych przekonań. Ciągłe poddawanie się myślom o jedzeniu, uleganie pokusom żywieniowym, niepowodzenia w walce z zachciankami – te problemy znane są wszystkim. Aby wytrwać i cieszyć się z nowego sposobu żywienia niezbędne są takie czynniki jak: motywacja, wsparcie czy regularna kontrola u specjalisty.

Skorzystaj z pomocy psychodietetyka

Wykorzystując narzędzia psychodietetyczne uczę jak wdrożyć nowe nawyki żywieniowe nie na chwilę, ale na resztę życia. Znaczna część osób, które stosowały najróżniejsze diety wie, że musi jeść to, co jest pożywne, tracić na wadze stopniowo, trzymać się wytycznych, skutecznie opierać się zachciankom, ćwiczyć. Wiedzą również, że nie mogą ulegać pokusom czy tracić motywację… Nie wiedzą jednak jak to zrobić.

Jeśli podobnie jak większość osób masz z tym problem spotkajmy się, a być może i Tobie będę w stanie pomóc 😉

Jeśli uważasz że:

– brakuje Ci silnej woli,
– nie wiesz co robić kiedy dopadają Cię pokusy,
– nie ma już dla Ciebie rozwiązania,
– nie potrafisz zapanować nad jedzeniem.
…bądź zwyczajnie jedzenie zawładnęło Tobą zapraszam do kontaktu.

Osoby, które uzyskały mojej pomocy często borykały się z myślami typu:

„Wiem, że nie powinnam tego zjeść ale tak apetycznie wygląda…”
„Nic się przecież nie stanie, jeśli to zjem ten jeden raz”
„Denerwuje się, więc muszę coś zjeść”
„Miałam dziś ciężki dzień, zasługuje na zjedzenie tego”
„Przerwałam dietę więc mogę dać sobie spokój, z odchudzaniem”
„To takie trudne, nigdy się nie odchudzę…”

Jeśli któraś z tych myśli brzmi znajomo najprawdopodobniej należysz do grona osób, które nałogowo choć daremnie stosuje różne diety
i pomimo wielu starań wciąż cierpi na nadwagę i odkładające się kilogramy. Rozwiązaniem jest indywidualny program opracowany na potrzeby moich pacjentów.

Kiedy należy skorzystać z pomocy PSYCHODIETETYKA  ???

  • kiedy czujesz, że twój głód musi być zaspokojony natychmiast
  • kiedy często odczuwasz ochotę na słodkie, słone lub tłuste – a najlepiej 3 w 1
  • spożycie wymyka się spod kontroli np. cała tabliczka czekolady
  • jesz by poczuć konkretny smak, a nie by zaspokoić głód
  • pojawia się nieprzyjemne uczucie przepełnienia po posiłku
  • masz natrętne myśli o konkretnych produktach (właśnie ten batonik)
  • twój głód często poprzedzony jest pobudzeniem emocjonalnym
  • po jedzeniu odczuwasz poczucie winy
  • jesz pomimo braku odczuwanego głodu